onsdag den 2. november 2016

Introduktion til min blog

Min blog viser forskellige eksempler på projekter, jeg er i gang med.



Mine videoer
I de videoer, der kan ses på denne blok arbejder jeg med at skabe en form for levende kunst eller billeder. Nogle af videoerne er bl.a. lavet af bitte små filmklip på få sekunders varighed, der er klippet sammen til længere forløb - ofte er flere lag lagt oven på hinanden. Andre er filmsekvenser der er manipuleret til at etablere nye kontekster. På denne måde skaber jeg et bevægeligt kunstnerisk forløb.

Inspiration
Mine videoer henter inspiration mange steder fra. Det kan være film, performancekunstnere, f.eks. den østriske ”Wieneraktionist” Günter Brus, drømme, statisk kunst og ikke mindst musik som eksempelvis The Cure og Deftones.

Indhold
Indholdet i mine videoer refererer ofte til forskellige humanitære og eksistentielle problemstillinger. Nogle gange eksplicit og nogle gange mere subtilt. Hvordan er vi i verden?, hvad er vores vilkår?
Ofte er der et drømmeagtigt forløb i videoerne, der refererer til det underbevidste. Eller de illustrerer forskellige følelsesregistre.

Lydsiden
Lydsiden til videoerne er skabt enten ved at manipulere allerede eksisterende musik eller som et sammenklip af forskellige lydelementer.

Digital grafik
Ind i mellem arbejder jeg med at lave grafiske statiske billeder/plakater via samme teknik som i videoerne.

På blokken
På blokken kan du desuden se de forskellige videoer jeg har arbejdet med i de seneste år, samt et udvalg af de grafiske billeder.

English version:


Introduction to my blog

My blog shows various examples of projects I'm working on.

My videos

In the videos that can be viewed on this block, I work to create a form of living art or images. Some of the videos made of tiny clips in a few seconds duration, which is edited into longer course - often several layers laid on top of each other. Others are cinematics that are engineered to create new contexts. In this way I create a moving artistic process.

Inspiration

My videos draws inspiration from many places. It may be film, performance artists, for e.g the austrian "wieneraktionist" Günter Brus, dreams, static art and especially music e.g The Cure and Deftones.

Contents

The contents of my videos often refer to various humanitarian and existential issues. Sometimes explicitly and sometimes more subtly. How are we in the world ?, what are our terms ?
Often there is a dreamlike sequence in the videos, that refers to the subconscious. Or they illustrate different feeling registers.

The soundtrack

The soundtrack on the videos are created either by manipulating existing music or by mixing different sound elements.

Digital graphics

Sometimes I work with creating graphical static images/posters using the same technique as in the videos.

On the blog

My blog contains examples of videos I have worked with in recent years, as well as a selection of graphic images





Ingen kommentarer:

Send en kommentar